Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010

Αποχωρεί από τις διαδικασίες του ΠΑΣΟΚ...


Από το http://www.dimokratiki.gr/, μέσω "press-gr"
Με επιστολή του προς τα αρμόδια (κεντρικά) όργανα του ΠΑΣΟΚ, ο φερόμενος μέχρι πρότινος ως «απόλυτα σίγουρος» για το χρίσμα κ. Φώτης Κωστόπουλος, ανακοίνωσε την απόφασή του να αποχωρήσει από τις διαδικασίες. Με τον τρόπο αυτόν δικαιώνεται ξανά η «δ», που από την αρχή υποστήριξε ότι τα «ύποπτα μαγειρέματα» σε τοπικό επίπεδο σχετικά με τους υποψήφιους θα έχουν ολέθρια αποτελέσματα και θα διχάσουν και το ΠΑΣΟΚ, όπως δίχασαν ήδη και την ΝΔ.
Είναι λυπηρή η διαπίστωση ότι και τα δύο μεγάλα κόμματα στη Ρόδο, συνειδητά ή ασυνείδητα παίζουν το παιχνίδι «σκοτεινών συμφερόντων». Ευχόμαστε να διαψευστούμε.
Στην επιστολή Κωστόπουλου, αναφέρονται αναλυτικά τα...
 ακόλουθα:
ΠΡΟΣ
τον Γραμματέα Ε.Σ. του ΠΑΣΟΚ κ. Σωκράτη Ξυνίδη
Κοινοποίηση:
1.- Γραφείο Προέδρου ΠΑΣΟΚ
2.- Πρόεδρο Επιτροπής Αξιολόγησης Υποψηφιοτήτων
3.-Γραμματέα Π.Ε. Νοτίου Αιγαίου ΠΑΣΟΚ
4.-Γραμματέα Ν.Ε. Νοτίων Δωδ/σων ΠΑΣΟΚ
Πολλοί συντοπίτες μου, γνωρίζοντας τις απόψεις που, εδώ και πολλά χρόνια, είχα εκφράσει για την ανάγκη της δημιουργίας ενός Δήμου στο νησί της Ρόδου και την προηγούμενη αυτοδιοικητική μου εμπειρία, πήραν την πρωτοβουλία να με προτείνουν ως υποψήφιο για Δήμαρχο Ρόδου, μέσω της διαδικασίας των ηλεκτρονικών προτάσεων.
Αποδέχθηκα την πρόταση γιατί δεν ήθελα να είμαι απών από ένα τέτοιο εγχείρημα, που διαχρονικά υποστήριζα, ότι αποτελεί προϋπόθεση για ένα ενιαίο και ολοκληρωμένο σχεδιασμό ανάπτυξης.
Για να επιτύχει το εγχείρημα αυτό απαιτείται η συσπείρωση και ενεργοποίηση ευρύτερων κοινωνικών δυνάμεων, κάτι που είναι εφικτό, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων της Ρόδου, έχει ταχθεί υπέρ του ενός Δήμου.
Το ποσοστό αυτό που σύμφωνα με μετρήσεις αγγίζει το 70% είναι σαφές ότι έχει διακομματική προέλευση, γεγονός που πρέπει να αξιολογηθεί και αξιοποιηθεί προς όφελος της Διοικητικής μεταρρύθμισης, αφού τέτοιας έκτασης και έντασης μεταρρύθμιση, απαιτεί και αντίστοιχης έκτασης κοινωνική συναίνεση.
Γι' αυτό πίστευα ότι η στήριξη μιας υποψηφιότητας πρέπει να έχει αφενός πολιτικό περιεχόμενο και αφετέρου ως κριτήριο την σύμπτωση απόψεων ως προς τις ιδέες που το πρόσωπο εκφράζει σε σχέση με την πολιτική στόχευση, δηλαδή την εφαρμογή και υλοποίηση του νέου θεσμού με επιτυχία (όχι μόνον από διοικητικής άποψης) αλλά και αλλαγής των κοινωνικών δομών και απελευθέρωσης κοινωνικών δυνάμεων που σήμερα είναι εγκλωβισμένες και αδυνατούν να εκφρασθούν.
Γι' αυτό θεωρούσα και θεωρώ ότι οι διεργασίες για την απόφαση στήριξης ενός υποψηφίου έπρεπε να λάβουν υπ' όψη τους όλα αυτά, έτσι ώστε να μην ακυρώσουν την δυνατότητα να απευθυνθεί ο υποψήφιος που θα στηριχθεί στο σύνολο της κοινωνίας.
Όμως για να συμβούν όλα τα παραπάνω χρειαζόταν χρόνος, όχι μόνον για τη συγκρότηση ενός αξιόμαχου συνδυασμού, αλλά για να δοθεί η δυνατότητα επικοινωνίας με τους πολίτες από άκρη σε άκρη του νησιού, έτσι ώστε να προετοιμασθεί το έδαφος υλοποίησης της νέας Διοικητικής μεταρρύθμισης μέσω της απαιτούμενης παραπάνω κοινωνικής στήριξης.
Η καθυστέρηση όμως που παρατηρείται στην αξιολογική διαδικασία, μας οδήγησε σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια και σε πλήρη αποπροσανατολισμό από τα παραπάνω ζητούμενα, λαμβανομένου υπ' όψη ότι το διακύδευμα των εκλογών του Νοεμβρίου στον Α΄ βαθμό Αυτοδιοίκησης είναι μεγάλο και δεν περιορίζεται στα πρόσωπα που θα εκλεγούν, αλλά στην δυνατότητα και τις προοπτικές υλοποίησης δημιουργικά, της διοικητικής μεταρρύθμισης.
Παρά ταύτα και ενώ η διαδικασία των προτάσεων - αυτοπροτάσεων ορθά ξεκίνησε νωρίς και έληξε το πρώτο 15νθήμερο του Ιουνίου και από τότε είναι γνωστά τα πρόσωπα που προτάθηκαν ή και άλλα και υπήρχε το χρονικό περιθώριο για να υπάρξει διαδικασία πολιτικής αξιολόγησης σε συνδυασμό και επιβοηθητικά με την διερεύνηση της κοινής γνώμης, το διάστημα αυτό που μεσολάβησε πέρασε εντελώς αναξιοποίητο και φθάσαμε τέλος Αυγούστου, δηλαδή 2,5 μήνες μετά, χωρίς στο μεταξύ η επιτροπή που ορίσθηκε να έχει οποιαδήποτε συνάντηση και οποιασδήποτε μορφής επικοινωνία με τα πρόσωπα που προτάθηκαν ή αυτοπροτάθηκαν, έτσι ώστε να σχηματίσει άμεσα γνώμη για τις απόψεις και τις πολιτικές θέσεις του καθενός.
Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον και παρά το ότι όλοι ζητούσαμε επίσπευση των διαδικασιών, οδηγηθήκαμε στην συνεδρίαση της 23 Αυγούστου οπότε για πρώτη φορά (2,5 μήνες μετά) η επιτροπή θα αξιολογούσε ουσιαστικά τις υποψηφιότητες.
Βέβαια το ερώτημα είναι με ποιο κριτήριο, βασιζόμενη μόνο σε μια δημοσκόπηση που έγινε και αυτή σε ακατάλληλο χρόνο (15 Αύγουστο) όταν η επιτροπή δεν γνωρίζει ούτε φυσιογνωμικά του υποψήφιους;
Δυστυχώς όμως ούτε στις 23/8 υπήρξε απόφαση ενώ μέχρι σήμερα ουδεμία πληροφόρηση υπάρχει για το τι θα συμβεί και σε ποιο χρόνο.
Όλα αυτά είναι βέβαιο ότι ουδεμία σχέση έχουν με οποιαδήποτε έννοια πολιτικής διεργασίας και διαδικασίας και το μόνο που επιτυγχάνεται είναι ο αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης και των πολιτών, με τους οποίους αντί να συζητούμε για την μεγάλη αυτή θεσμική αλλαγή, η συζήτηση όλο αυτό το διάστημα, περιορίσθηκε αποκλειστικά γύρω από τα πρόσωπα, με τα Μ.Μ.Ε. κατά το δοκούν να εκμεταλλεύονται αυτή την κατάσταση.
Αποτέλεσμα όλων αυτών, ήταν εκεί που στο ξεκίνημα εμφανιζόμαστε με απόλυτη υπεροπλία στελεχών και με σαφές προβάδισμα στον έλεγχο των πολιτικών εξελίξεων με το σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, σήμερα να εμφανιζόμαστε ουραγοί των εξελίξεων τις οποίες τρέχουμε να προλάβουμε.
Όλα αυτά με βρίσκουν έντονα προβληματισμένο για την συνέχεια.
Μέσα σ' αυτό το κλίμα είμαι υποχρεωμένος να σας δηλώσω ότι αποχωρώ από την διαδικασία και δεν επιθυμώ να συμμετέχω σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης.
Εύχομαι όλες οι παραπάνω στρεβλώσεις και καθυστερήσεις και η έλλειψη πολιτικής διεργασίας να μην αποβούν σε βάρος της εκλογικής αναμέτρησης αλλά κυρίως της διοικητικής μεταρρύθμισης, ούτε να επιβραβεύσουν συμπεριφορές που μας οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα.
Τέλος και προς το σκοπό αποφυγής παρερμηνειών, παραμένοντας συνεπής στις δηλώσεις μου, επαναλαμβάνω ότι θα στηρίξω με όλες τις δυνάμεις μου τον υποψήφιο που θα προκριθεί.
Με εκτίμηση
Φώτης Κωστόπουλος
Δικηγόρος

Δεν υπάρχουν σχόλια: